Všeobecné obchodní podmínky služby Doklado

VOP Doklado si můžete stáhnout na tomto odkazu.

Tyto všeobecné obchodní podmínky vydává společnost Doklado s.r.o., IČO: 537 81 856, se sídlem: Alexandra Rudnaya 2489/40 010 01 Žilina, Slovenská republika, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, odd.: Sro, vložka č. 77283/L za účelem úpravy práv a povinností s osobami používajícími aplikaci DOKLADO.

1. Úvodní ustanovení a definice pojmů
1.1 Níže uvedené pojmy začínající velkým písmenem, které jsou používány v těchto všeobecných obchodních podmínkách, budou mít následující význam:

Aplikace
Je aplikace Doklado sloužící k poskytování Služby, která je dostupná ve verzi pro mobilní zařízení a webové prohlížeče.
Ceník
Je dokument obsahující závaznou cenu za Služby nabízené Poskytovatelem.

Ceník může obsahovat různé balíčky nabízených Služeb a rozsah Služeb, ze kterých si může Uživatel vybrat.

Některé Služby mohou být nabízeny i bezplatně.
Číslo Dokladu
Je pořadové číslo / evidenční číslo přidělené Dokladu vystavitelem, které umožňuje jeho jednoznačnou identifikaci, stanovené zejména v souladu s § 29 odst. 1 písm. c) českého zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty uvedené na Dokladu.
Databáze Uživatele
Je online úložný prostor alokovaný Poskytovatelem pro uložení eDokladů Uživatele v Uživatelském účtu, který je přístupný Uživateli.
Doklad
Je pokladní doklad nebo jiný doklad o zaplacení vyhotovený v souladu s právními předpisy České republiky, zejména doklad podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, nebo jiný doklad, který je ve formátu umožňujícím jeho zpracování Službou na eDoklad. Za doklad se považuje také faktura.
eDoklad
Je elektronická kopie Dokladu uložená ve strojově čitelném formátu v Databázi Uživatele.
GDPR
Znamená Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
Internet
Je mezinárodní veřejná informační datová elektronická komunikační síť.
Mobilní zařízení
Je mobilní telefon, tablet nebo jiné zařízení, které splňuje hardwarové a softwarové požadavky pro instalaci a používání Aplikace.
Objednávka
Je požadavek Uživatele na dodání Služeb, který může zadat v rámci Aplikace, bez ohledu na to, zda tak učiní při zřízení Uživatelského účtu či kdykoli později.
Odměna
Je odměna za poskytování Služeb podle Smlouvy a VOP, kterou je Uživateli povinen platit podle těchto VOP.
Osobní údaje
Znamenají veškeré osobní údaje, které se vztahují ke konkrétní žijící fyzické osobě, která je identifikovatelná nebo by prostřednictvím těchto údajů mohla být identifikována. Pro vyloučení pochybností, údaje týkající se právnické osoby nejsou osobními údaji, pokud nesplňují kritéria první věty.
Poskytovatel
Je společnost Doklado s.r.o., IČO: 537 81 856, se sídlem: Alexandra Rudnaya 2489/40 010 01 Žilina, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, odd.: Sro, vložka č. 77283/L.
Služby
Jsou služby popsané v Aplikaci, Ceníku a na webových stránkách https://doklado.cz/ nebo v jiných materiálech Poskytovatele, které Poskytovatel dodává. Tyto služby zahrnují zejména možnost elektronického zpracování Dokladu do strojově čitelného formátu.

Poskytovatel může Služby poskytovat v rozsahu určeném ve své nabídce, přičemž Uživateli bude umožněn přístup ke Službám podle Uživatelem zvoleného a uhrazeného rozsahu.

Některé Služby může Poskytovatel dle svého uvážení poskytovat i bezplatně.
Technická odstávka
Je předem oznámená odstávka celé Aplikace nebo Služby, případně jejich části, za účelem upgradu, aktualizace nebo jiného zásahu ze strany Poskytovatele. Odstávka má obvykle vliv na dostupnost a fungování Služby.
Technická podpora
Je technická podpora Poskytovatele, která je dostupná na telefonním čísle a e-mailu zveřejněném na Internetových stránkách Poskytovatele.
Třetí subjekt, třetí osoba
Je jakákoli jiná osoba nebo subjekt, případně více osob nebo subjektů odlišných od Poskytovatele a Uživatele, pokud není ve Smlouvě a těchto VOP stanoveno jinak.
Účtovní software
Je účetní software dodávaný třetími osobami, který je kompatibilní se Službou. Kompatibilita znamená, že Uživatel může údaje z eDokladu vytvořeného Službou importovat do účetního softwaru. Seznam kompatibilních účetních softwarů uvádí Poskytovatel v Aplikaci.
Smlouva
Je smlouva o poskytování Služeb, kterou uzavírá Uživatel s Poskytovatelem na základě Objednávky. Smlouva se řídí těmito VOP.
Upomínka
Výzva ke splnění povinnosti podle těchto VOP nebo podle Smlouvy adresovaná Uživateli.
Uživatel
Je fyzická osoba nebo právnická osoba používající Aplikaci bez ohledu na to, zda s Poskytovatelem uzavřela Smlouvu. Uživatelem může být pouze podnikatel.
Uživatelský účet
Je účet Uživatele, který je vytvořen v Aplikaci a je Uživateli přístupný v Aplikaci. Tento účet umožňuje správu Objednávek, údajů Uživatele, a slouží také k archivaci a dalšímu správě eDokladů.
Předplatné
Je doba trvání, na kterou si Uživatel objednává Službu, přičemž uplynutím této doby Smlouva a poskytování Služby končí.
VOP
Znamená tyto Všeobecné obchodní podmínky Služby.
Výpadok
Znamená neplánované odstavení celé Aplikace nebo Služby, případně jejich části, vlivem vyšší moci nebo neautorizovaným zásahem třetí strany. Výpadek má obvykle vliv na dostupnost a fungování Služby.
Právní předpisy České republiky
Znamená veškeré platné obecně závazné právní předpisy České republiky a mezinárodní právní předpisy, kterými je Česká republika vázána.

1.2. Všechny pojmy uvedené v bodě 1.1. těchto VOP se budou používat v příslušných gramatických tvarech.

1.3. Tyto VOP jsou závazné pro každého, kdo jakýmkoli způsobem používá Aplikaci nebo Službu v postavení Uživatele, přičemž souhlas s těmito VOP Uživatel vyjadřuje zakliknutím souhlasu v rámci Aplikace, vytvořením Objednávky, případně jiným způsobem, který lze považovat za vyjádření souhlasu s těmito VOP.

1.4. Odsouhlasením těchto VOP Uživatel prohlašuje, že:
1.4.1. se seznámil se zněním těchto VOP a všech dokumentů upravujících vzájemná práva a povinnosti mezi Uživatelem a Poskytovatelem, na které VOP odkazují;
1.4.2.
je dle platných Právních předpisů České republiky a země svého občanství nebo rezidence oprávněn uzavřít s Poskytovatelem platnou Smlouvu;
1.4.3. pokud za Uživatele jedná zástupce, je tento zástupce platně a účinně oprávněn takovou osobu zastupovat;
1.4.4. pokud Smlouvu uzavírá právnická osoba, je osoba, která za ni jedná, oprávněna za takového Uživatele platně uzavřít Smlouvu;
1.4.5. je schopen dodržovat a plnit všechna pravidla, podmínky, povinnosti, závazky, prohlášení a záruky uvedené v těchto VOP a ve Smlouvě;
1.4.6. je podnikatelem a Smlouvu uzavírá v rámci výkonu své podnikatelské činnosti.

1.5. Součástí těchto VOP jsou také Podmínky ochrany osobních údajů, případně jakékoli jiné dokumenty, které jsou označeny jako součást těchto VOP.

1.6. VOP a Podmínky ochrany osobních údajů mají povahu obchodních podmínek platných mezi Uživatelem a Poskytovatelem. V případě, že si Uživatel a Poskytovatel sjednají zvláštní dohodu, která stanoví odlišná práva a povinnosti, má tato dohoda přednost před VOP. Zvláštní dohody musí mít vždy písemnou formu a musí být podepsány Uživatelem a Poskytovatelem.

2. Objednávka Služby a uzavření Smlouvy

2.1. Aplikaci je možné stáhnout a prohlížet i bez vytvoření Objednávky, avšak Služby může Uživatel využít pouze na základě vytvoření Objednávky a uzavření Smlouvy. Poskytovatel může ve své nabídce zpřístupnit Uživatelům některé Služby v omezeném rozsahu zdarma, přičemž toto bezplatné zpřístupnění může Poskytovatel kdykoli omezit a další užívání podmínit úhradou Odměny.

2.2. Služby jsou Uživateli poskytovány na základě Smlouvy uzavřené s Poskytovatelem na dálku prostřednictvím Internetu. K uzavření Smlouvy je nutné, aby Uživatel zaslal Poskytovateli Objednávku, kterou Poskytovatel zpracuje a potvrdí. Smlouva je uzavřena okamžikem zpřístupnění Služby Uživateli prostřednictvím jeho Aplikace. Tyto VOP a ostatní dokumenty, na které VOP odkazují, jsou nedílnou součástí Smlouvy.

2.3. Pro vytvoření Objednávky a uzavření Smlouvy je nezbytné, aby měl Uživatel vytvořený Uživatelský účet a byl podnikatelem.

2.4. Objednaná Služba bude Uživateli dostupná v Aplikaci, přičemž pokud proces vytvoření Objednávky bude vyžadovat zadání údajů o platební kartě Uživatele, může být okamžik zpřístupnění Aplikace odložen do doby ověření platební karty nebo provedení první platby.

2.5. Rozsah Služeb poskytovaných na základě Smlouvy lze rozšířit nebo upravit prostřednictvím dodatečných Objednávek Uživatele. Obsah Smlouvy se v takovém případě mění okamžikem, kdy Poskytovatel příslušnou Objednávku akceptuje.

2.6. Objednání Služeb může být provedeno jakýmkoli způsobem, který Poskytovatel k tomuto účelu zpřístupní. Poskytovatel může umožnit provádění Objednávek také prostřednictvím Aplikace, a to buď jako balíčky Služeb, nebo jako jednotlivé Služby, podle nabídky sestavené Poskytovatelem.

3. Poskytovaní Služby

3.1. Na základě Smlouvy se:
3.1.1 Poskytovatel zavazuje za podmínek dle těchto VOP poskytovat Uživateli Služby specifikované v Objednávce Uživatele;
3.1.2. Uživatel zavazuje zaplatit za poskytnuté Služby Odměnu podle Ceníku. Pokud si Uživatel zvolil Služby poskytované bezplatně, je povinen začít platit Odměnu až po splnění podmínek stanovených Poskytovatelem nebo v případě, že Poskytovatel bezplatné poskytování Služby zruší či omezí; a
3.1.3. Uživatel zavazuje plnit všechny ostatní povinnosti vyplývající mu z VOP.

4. Rozsah poskytovaní Služby


4.1. Služba umožní Uživateli především prostřednictvím Aplikace snímání Pokladních dokladů (Bločků), z nichž bude vyhotoven strojově čitelný elektronický soubor (eDoklad). Tento eDoklad může Uživatel importovat do účetních softwarů kompatibilních se Službou, jejichž seznam je uveden v Aplikaci. Služba zároveň umožňuje stažení eDokladu do zařízení Uživatele, přičemž eDoklad je po dobu trvání Předplatného dostupný Uživateli i v Databázi Uživatele. Aplikace může obsahovat i další Služby, které budou popsány v nabídce Poskytovatele a Uživateli budou zpřístupněny v rozsahu dle výběru Uživatele z nabídky Poskytovatele.

4.2. Detailní popis Služeb a jejich parametry jsou popsány v Aplikaci a v Ceníku. Objednávkou si může Uživatel zvolit, o jaké Služby má zájem, v jakém rozsahu si je přeje dodat a po jakou dobu je chce odebírat.

4.3. Uživateli budou dodány pouze Služby zvolené Uživatelem v odeslané Objednávce, která je podkladem pro uzavření Smlouvy.

4.4. Rozsah Služeb, které si může Uživatel Objednávkou objednat, je určen zejména:
4.4.1. Množstvím Dokladů, které může Uživatel nasnímat přes Aplikaci – Ceníkem může Poskytovatel stanovit zejména, jaké množství Dokladů může Uživatel nasnímat během trvání Předplatného v rámci dohodnuté sazby za Předplatné, a jaká je cena za doklady naskenované nad maximální dohodnutý měsíční limit Dokladů;
4.4.2. Dobou trvaní Předplatného – Ceníkem může Poskytovatel stanovit, po jakou dobu bude Uživateli dostupná Služba, přičemž po skončení Předplatného může být poskytování služby prodlouženo opětovnou úhradou dohodnuté sazby za Předplatné;
4.4.3. Dalšími funkcemi aplikace – Poskytovatel může do Aplikace zahrnout funkce, které budou dostupné pouze po jejich objednání a zaplacení ceny za jejich poskytování. Tyto funkce se budou považovat za Službu.

4.5. Poskytovatel může nabízené Služby a jejich rozsah nabízet ve formě balíčků Služeb, které budou popsány v jeho nabídce (např. v Ceníku).

5. Doba poskytovaní Služby (Předplatné)

5.1. Služba bude Uživateli přístupná po dobu Předplatného, které si zvolil při zadaní Objednávky.

5.2. V rámci zvoleného Předplatného bude mít Uživatel zpravidla možnost naskenovat předem určené množství Dokladů, přičemž po dosažení tohoto množství bude další snímání Dokladů zpoplatněno zvláštním poplatkem dle Ceníku.

5.3. Předplatné začíná běžet okamžikem uzavření Smlouvy, přičemž tento okamžik je zároveň okamžikem zpřístupnění Služby.

5.4. Předplatné skončí uplynutím posledního dne doby, na kterou si Uživatel Službu předplatil. Doba předplatného může být prodloužena, pokud nejpozději v poslední den trvání Předplatného Uživatel provede úhradu za další období (za tímto účelem může Poskytovatel umožnit uložení karty pro provádění opakovaných plateb).

5.5. Pokud Poskytovatel v Ceníku neurčí jinak, je Odměna za Předplatné stanovená v Ceníku splatná předem, nejpozději první den období Předplatného.

5.6. Pokud je Odměna za Předplatné stanovena opakovanými platbami za předem určené intervaly (fakturační období), platba za každé fakturační období je splatná vždy nejpozději den před začátkem fakturačního období, za které se Odměna platí. Toto neplatí pro první platbu Odměny, která je splatná první den období Předplatného. Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit splatnost Odměny v Ceníku.

5.7. V případě jakéhokoli prodlení s úhradou Odměny nebo splnění jakéhokoli závazku Uživatele vůči Poskytovateli je Poskytovatel oprávněn okamžitě omezit přístup Uživatele ke Službě nebo poskytování Služby zcela ukončit, a to bez ohledu na dohodnutou délku trvání Předplatného.

5.8. Pojem Předplatné se bude aplikovat i na případy, kdy je Služba poskytována bezplatně; v takovém případě však může Poskytovatel kdykoli rozhodnout o ukončení Předplatného Uživatele.

6. Snímání Dokladů Aplikací

6.1. Pro vytvoření snímku Dokladu a vytvoření eDokladu musí mít Uživatel potřebné technické vybavení, zejména funkční Mobilní zařízení s kamerou a připojením k Internetu. Pro vytvoření snímku Dokladu je Uživatel povinen postupovat v souladu s návodem na snímání Dokladů v Aplikaci, přičemž musí použít Doklad způsobilý ke snímání.

6.2. Doklad je považován za naskenovaný, pokud z něj Poskytovatel vytvořil eDoklad, bez ohledu na to, zda Uživatel tento eDoklad následně smaže z Databáze Uživatele.

6.3. Pomocí Aplikace lze snímat pouze Doklady vydané v souladu s Právními předpisy České republiky a bez technických vad, resp. zahraniční pokladní doklady nelze aplikací snímat vůbec.

6.4. Poskytovatel může stanovit, že v rámci Služby je snímání Dokladů zpoplatněno Odměnou stanovenou v Ceníku. Tato Odměna bude zpravidla stanovena za Doklady naskenované nad limit předplaceného množství snímků Dokladů v Předplatném Uživatele. Poskytovatel však může v Ceníku stanovit, že snímání jakýchkoli Dokladů bude zpoplatněno samostatnou Odměnou, a to bez ohledu na Předplatné.

6.5. Pokud Poskytovatel v Ceníku neurčí jinak, bude Odměna za snímání Dokladů prostřednictvím Aplikace stanovena Ceníkem a bude splatná do 15 dní po ukončení období stanoveného Poskytovatelem (fakturační období).

6.6.V případě jakéhokoliv prodlení s úhradou Odměny nebo splnění jakéhokoliv závazku Uživatele vůči Poskytovateli je Poskytovatel oprávněn okamžitě omezit možnost Uživatele vytvářet další snímky Dokladů, případně tuto možnost zcela zrušit, a to bez ohledu na předplacené množství snímků.

6.7. Poskytovatel nenese v žádném případě odpovědnost za obsah, správnost nebo pravost snímaného Dokladu.

7. eDoklady a jejich použití v Účetních softwarech

7.1. Nasnímáním dokladů budou vytvořeny eDoklady, které se uloží do Databáze Uživatele a Uživatel si je bude moci stáhnout do svého zařízení.

7.2. Vytvořené eDoklady budou kompatibilní s Účetním softwarem uvedeným ve seznamu kompatibilních Účetních softwarů v době vytvoření eDokladu v Aplikaci. Poskytovatel neručí za to, že eDoklady budou kompatibilní s účetními softwary po dobu delší než jeden rok od vytvoření eDokladu.

7.3. Za import eDokladu do Účetního softwaru odpovídá sám Uživatel. Poskytovatel Uživatelovi pouze umožňuje stažení eDokladu, který bude způsobilý k tomuto importu.

7.4. Není-li výslovně uvedeno jinak v Ceníku nebo obchodní nabídce Poskytovatele, není součástí služby Účetní software.

7.5. Poskytovatel neodpovídá za funkčnost Účetních softwarů, a to ani v případě nemožnosti použití eDokladu v Účetním softwaru z důvodu poruchy tohoto softwaru nebo ukončení jeho provozu.

7.6. Poskytovatel nenese odpovědnost za obsah vytvořeného eDokladu a zajišťuje pouze soulad vytvořeného eDokladu s naskenovaným Dokladem.

8. Databáze Uživatele

8.1. Všechny vytvořené eDoklady budou Uživatelovi po dobu trvání Předplatného přístupné také v Databázi Uživatele, kterou si může prohlížet v Aplikaci.

8.2. Po skončení Předplatného bude přístup Uživatele do Databáze Uživatele zachován, avšak Poskytovatel může dle svého uvážení omezit funkcionality přístupu a nakládání s Databází Uživatele, popřípadě tento přístup zcela ukončit.

8.3. Poskytovatel si vyhrazuje právo odstranit část Databáze Uživatele nebo omezit přístup k Databázi Uživatele v případě, že by docházelo k zahlcování jeho systémů z důvodu velkého množství zpracovaných dat, nebo pokud by to bylo vhodné z jakéhokoli jiného důvodu. V takovém případě bude Uživatel předem informován o záměru odstranit část Databáze Uživatele nebo zamezit přístupu k Databázi Uživatele, a bude mu poskytnuta lhůta alespoň 30 dní na vytvoření zálohy Databáze Uživatele.

8.4. V případě jakéhokoliv prodlení s úhradou Odměny nebo splněním jakéhokoliv závazku Uživatele vůči Poskytovateli je Poskytovatel oprávněn okamžitě omezit přístup Uživatele k Databázi Uživatele či přístup zcela zrušit, a to bez ohledu na trvání nebo ukončení Předplatného. Na Uživatele v prodlení s úhradou Odměny nebo splněním jakéhokoliv závazku Uživatele vůči Poskytovateli se nevztahuje garance lhůty podle bodu ‎8.3. VOP.

8.5. Uživatel tímto dává Poskytovateli souhlas, aby vytvořené eDoklady mohl bezplatně začlenit do své vlastní databáze a zpracoval údaje z těchto eDokladů k jakémukoliv účelu.

8.6. Nedojde-li ke smazání nebo omezení přístupu k Databázi Uživatele podle ustanovení těchto VOP, budou eDoklady uloženy v Databázi Uživatele i po ukončení užívání Služby Uživatelem a při opětovném předplacení Služby budou znovu zpřístupněny Uživateli.

9. Odměna

9.1. Odměna za poskytovaní Služeb je stanovená Poskytovatelem v Ceníku.

9.2. Není-li výslovně uvedeno jinak, platí, že ceny jsou v Ceníku uvedené bez DPH.

9.3. Odměna je splatná ve lhůtách podle těchto VOP, Ceníku, nebo nejpozději v lhůtě stanovené podle faktury Poskytovatele.

9.4. Platbu za Služby lze provést způsobem, který za tímto účelem Uživatelovi zpřístupní Poskytovatel v Aplikaci. V případě platby kartou či platby prostřednictvím jakékoliv platební brány nebo služby třetí strany se na provedení platby mohou vztahovat také podmínky poskytovatele platební služby.

9.5. Poskytovatel není povinen poskytnout Služby do doby, než za ně Uživatel zaplatí.

9.6. Odměnu za poskytování Služeb spolu se zákonnou sazbou DPH je Uživatel povinen platit Poskytovateli v souladu s podmínkami Smlouvy, a to za každé období poskytování Služby podle podmínek stanovených ve Smlouvě a VOP.

9.7. Poskytovatel je oprávněn poskytnout Uživateli slevu z Odměny, pokud o tom rozhodne po uzavření Smlouvy, nebo pokud to vyplývá z nabídky Poskytovatele zveřejněné na Internetové stránce Poskytovatele. Poskytnutí slevy potvrdí Objednatel zvláštním písemným potvrzením o jejím poskytnutí.

9.8. Pokud byla sleva z Odměny za poskytování Služeb podmíněna délkou trvání Předplatného (tzv. vázanost), vzniká Uživateli nárok na slevu výlučně v případě, že Smlouva bude platně trvat po celou dobu Předplatného stanovenou Poskytovatelem a nedojde k prodlení s úhradami Odměny či s plněním jakéhokoliv závazku Uživatele vůči Poskytovateli. U takové slevy bude během trvání Smlouvy Uživateli účtována Odměna ve snížené sazbě, avšak v případě porušení vázanosti bude Uživatel povinen doplatit rozdíl mezi řádnou částkou Odměny (včetně DPH) a částkou již uhrazené Odměny po odečtení slevy (včetně DPH).

9.9. V případě prodlení s placením jakéhokoliv peněžitého závazku Uživatele je Poskytovatel oprávněn fakturovat Uživateli úroky z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení až do jejího úplného zaplacení s tím, že nárok na náhradu škody Poskytovatele tímto ustanovením VOP není dotčen.

9.10. Uživatel není oprávněn jednostranně započíst jakoukoliv svou pohledávku vůči Poskytovateli ani pohledávky vůči Poskytovateli postoupit bez jeho výslovného písemného souhlasu.

9.11. Poskytovatel je oprávněn provádět jednostranné zápočty svých pohledávek vůči Uživateli a pohledávky vůči Uživateli postoupit i bez souhlasu Uživatele.

9.12. Odměna za jakékoliv období poskytování Služby dle Smlouvy nebo jakýkoliv peněžitý závazek Uživatele ze Smlouvy se považuje za uhrazený až okamžikem připsání celé Odměny na bankovní účet Poskytovatele.

9.13. Poskytovatel má právo jednostranně změnit Ceník a výši Odměny uvedenou v Ceníku. Nový Ceník nabývá účinnosti dnem v něm uvedeným, přičemž den účinnosti nesmí být dříve než desátý den od zveřejnění Ceníku v Aplikaci. V případě změny Ceníku, která by se týkala i Uživateli s trvajícím Předplatným, má Uživatel právo do 5 dnů od zveřejnění Ceníku vypovědět Smlouvu, a to s účinností ke dni nového Ceníku.

9.14. Průběžná Odměna Poskytovatele:
Bez ohledu na ostatní ustanovení těchto VOP týkající se splatnosti Odměny a bez ohledu na znění Ceníku, zvláštní dohody s Uživatelem nebo dřívější faktury Poskytovatele, má Poskytovatel právo požadovat od Uživatele úhradu Odměny za Poskytování Služeb v okamžiku, kdy Uživateli poskytl Služby v hodnotě alespoň 500,- EUR (v souladu s platnými cenami v Ceníku), za které Uživatel nezaplatil.

Poskytovatel v takovém případě může vystavit Uživateli fakturu na zaplacení Odměny za poskytnuté Služby ještě před termínem splatnosti Odměny vyplývajícím z Ceníku, těchto VOP, zvláštní dohody s Uživatelem nebo předchozích faktur vystavených Uživateli. Faktura bude vystavena na částku, která bude odpovídat neuhrazené části Odměny za poskytnutí Služeb, přičemž tato částka může v závislosti na rozsahu poskytnutých Služeb převyšovat sumu 500,- EUR.

Pokud Uživatel provádí úhrady prostřednictvím uložené platební karty, může Poskytovatel tuto Odměnu, v souladu s podmínkami poskytovatele platebních služeb, strhnout (požádat o její stržení) přímo z této platební karty Uživatele.

Toto ustanovení VOP se použije vůči Uživateli i opakovaně (i vícekrát měsíčně), a to kdykoliv bude Poskytovatel evidovat, že Uživateli byly poskytnuty Služby v hodnotě alespoň 500,- EUR, za které ještě nezaplatil.

9.15. Poskytovatel může stanovit, že určité Služby v jím určeném rozsahu nebudou zpoplatněny. V takovém případě může Poskytovatel kdykoliv rozhodnout o jejich následném zpoplatnění, přičemž od okamžiku zpoplatnění budou Služby přístupné pouze platícím Uživatelům.

10. Uživatelský Účet

10.1. Uživatel si může Uživatelský účet vytvořit registrací v Aplikaci, nebo také prostřednictvím ověřovací služby třetích stran (Google+, Facebook Connect).

10.2. Pokud si Uživatel vytvoří vlastní Uživatelský účet, bude tento Uživatelský účet zabezpečen heslem, které si Uživatel sám zvolí. Toto heslo by mělo být dostatečně silné, aby jej nebylo možné prolomit. Za silné heslo lze považovat takové, které obsahuje kombinaci velkých a malých písmen, číslic a dalších znaků, které nejsou přiřaditelné osobě Uživatele. Uživatel sám odpovídá za bezpečnost svého hesla.

10.3. Vytvořením Uživatelského účtu se Uživatel zavazuje a bude odpovědný:
10.3.1. za poskytnutí aktuálních, přesných a úplných informací vyžadovaných při registraci a v souvislosti s používáním Aplikace a Služeb;
10.3.2. že bude zachovávat úplnost, přesnost a aktuálnost poskytnutých informací;
10.3.3. že sám přijme veškerá opatření a zajistí ochranu svého hesla a Uživatelského účtu.

10.4. Pokud Uživatel v rámci používání Aplikace a Služby umožní třetím osobám používat Aplikace a Služby prostřednictvím svého Uživatelského účtu, odpovídá za to, že tyto třetí osoby se budou při používání Aplikace a Služby řídit těmito VOP. Porušení těchto VOP těmito osobami se bude považovat za porušení Uživatelem.

10.5. V případě zrušení nebo pozastavení provozu Aplikace nebo Služby v souladu s těmito VOP může být Uživatelský účet zablokován nebo zrušen a Uživateli může být zamezen přístup k Uživatelskému účtu, souborům a jinému obsahu Uživatelského účtu. Při zablokování nebo zrušení Uživatelského účtu není Poskytovatel povinen odstranit kopii souborů a jiného obsahu Uživatelského účtu, a rovněž není po zrušení Uživatelského účtu povinen zpřístupnit Uživateli jím přidaný obsah.

10.6. Poskytovatel může umožnit zřízení více forem Uživatelských účtů, přičemž tyto mohou obsahovat i možnost zřízení podřízených Uživatelských Účtů (např. účet určený pro účetní a účet podnikatele, kterému účtuje účetní). Poskytovatel může též umožnit různé formy propojení Uživatelských účtů nebo migrace Uživatelských účtů a dat mezi Uživatelskými účty.

10.7. V případě jakýchkoli sporů vyplývajících ze vztahů popsaných v bodě 10.6. VOP nebo jiných sporů mezi Uživateli či mezi Uživateli a třetími osobami:
10.7.1. Uživatelé ani třetí osoby nejsou oprávněni vznášet vůči Poskytovateli žádné požadavky.
10.7.2. Pokud bude ze strany Uživatele vznesen požadavek na provedení jakéhokoli úkonu ze strany Poskytovatele, Uživatel se zavazuje odškodnit Poskytovatele v plném rozsahu za jakékoliv škody nebo ztráty, které Poskytovatel utrpěl v důsledku provedení daného úkonu, a zároveň se zavazuje nevznášet vůči Poskytovateli žádné nároky související s vyhověním tomuto požadavku.
10.7.3. Uživatelé akceptují právo Poskytovatele ukončit používání Služby  a odstranit veškerá data týkající se Uživatele ze Služby, pokud to Poskytovatel uzná za potřebné v zájmu své ochrany.
10.7.4. Uživatelé akceptují právo Poskytovatele poskytnout data, údaje a dokumenty nahrané Uživatelem třetím osobám nebo jiným Uživatelům, kteří prokázali zájem na získání těchto údajů.

11. Podmínky pro poskytování Služeb

11.1. V případě, že z VOP nevyplývá něco jiného, je Poskytovatel oprávněn odmítnout uzavření Smlouvy s Uživatelem, pokud:
11.1.1. Uživatel není podnikatelem,
11.1.2. má pochybnosti o totožnosti Uživatele nebo o oprávnění osoby jednající jeho jménem uzavřít s Poskytovatelem Smlouvu,
11.1.3. Uživatel je přímý konkurent Poskytovatele na trhu nebo by uzavření Smlouvy mohlo ohrozit dobrou pověst Poskytovatele, případně jiné zájmy Poskytovatele,
11.1.4. s Uživatelem byla v minulosti ukončena Smlouva nebo mu byl omezen přístup ke Službě z důvodu porušení těchto VOP nebo Právních předpisů České republiky,
11.1.5. uzavření Smlouvy by bylo v rozporu s Právními předpisy České republiky,
11.1.6. Uživatel je společností v úpadku, likvidaci, restrukturalizaci nebo v insolvenčním řízení.

11.2. Poskytovatel je povinen poskytovat Službu v souladu s VOP pouze tehdy, pokud jsou současně splněny následující podmínky:
11.2.1. mezi Uživatelem a Poskytovatelem je platně uzavřena Smlouva,
11.2.2. Uživatel řádně a včas hradí Poskytovateli všechny peněžní závazky,
11.2.3. neexistují technické nebo organizační překážky, které by Poskytovateli objektivně znemožňovaly zahájit poskytování Služby.

12. Omezení poskytování Služeb

12.1. Poskytovatel je oprávněn v nezbytném rozsahu na nezbytnou dobu přerušit nebo omezit poskytování Služby, aniž by se to považovalo za porušení VOP nebo Smlouvy, a to zejména z následujících důvodů:
12.1.1. mimořádné okolnosti vycházející ze zásahů vyšší moci (krizové situace, DDoS útoky, hackerské útoky apod.);
12.1.2. rozhodnutí orgánu veřejné moci;
12.1.3. závažné organizační, technické nebo provozní důvody;
12.1.4. za účelem provádění prací nezbytných pro provoz, údržbu a opravu technických a technologických prvků nebo prací nezbytných k předcházení chybám v systému;
12.1.5. závažné porušení VOP ze strany Uživatele;
12.1.6. prodlení Uživatele s plněním závazků (například platby Odměny) až do úplného splnění tohoto závazku;
12.1.7. využívání Služeb v rozporu s VOP nebo Právními předpisy České republiky;
12.1.8. jakékoli zneužití Aplikace Uživatelem nebo její používání v rozporu s těmito VOP.

Poskytovatel není povinen takové přerušení či omezení poskytování Služby předem oznámit, oznámení bude provedeno, jakmile to bude možné.

12.2. Poskytování Služeb bude ukončeno i v případě ukončení Smlouvy mezi Poskytovatelem a Uživatelem.

12.3. Omezení poskytování Služby podle tohoto článku VOP nezakládá Uživateli právo na náhradu škody, ušlého zisku ani na jakýkoli jiný nárok a Uživatel je i nadále povinen během doby omezení plnit své závazky podle VOP a Smlouvy.

12.4. Poskytovatel se zavazuje oznámit Uživateli plánovanou odstávku Služeb bez zbytečného odkladu, nejméně však 7 dní předem. Výpadek Služeb způsobený neodvratitelnou událostí se Poskytovatel zavazuje oznámit Uživateli bezodkladně poté, co se o Výpadku a jeho příčinách dozví. Poskytovatel v těchto případech neověřuje doručení oznámení Uživateli. Poskytovatel se zavazuje provádět veškeré technické zásahy do systému podle technických a technologických možností tak, aby nenarušil provoz Služby.

12.5. Uživatelům, kteří používají bezplatné Služby, není Poskytovatel povinen oznamovat žádné odstávky nebo omezení provozu.

13. Trvání Smlouvy a ukončení SmlouvyTrvanie Zmluvy a ukončenie Zmluvy

13.1. Smlouva o poskytovaní Služeb je uzavírána na dobu trvání Předplatného podle Objednávky Uživatele.

13.2. Smlouva může být ukončena:
13.2.1. uplynutím Předplatného (včetně navazujících prodloužení Předplatného);
13.2.2. dohodou Uživatele a Poskytovatele ke dni sjednanému v dohodě;
13.2.3. výpovědí ze strany Poskytovatele;
13.2.4. odstoupením od Smlouvy.

13.3. Poskytovatel může Smlouvu vypovědět s účinností ke dni doručení výpovědi Uživateli z následujících důvodů:
13.3.1. plánované úplné nebo částečné ukončení poskytování Služby Poskytovatelem na trhu;
13.3.2. nemožnost poskytování Služby z jakéhokoli důvodu;
13.3.3. další poskytování Služby by mohlo Poskytovateli způsobit škodu nebo by bylo možné jen za obtížných podmínek.

V případě takového ukončení Smlouvy bude nevyužitá část Odměny vrácena Uživateli do 30 dnů od ukončení Smlouvy.

13.4. Poskytovatel může od Smlouvy odstoupit s účinností ke dni doručení odstoupení z následujících důvodů:
13.4.1. pro podstatné porušení těchto VOP Uživatelem;
13.4.2. z jakéhokoli důvodu na straně Uživatele, který opravňuje Poskytovatele k omezení poskytování Služeb podle těchto VOP;
13.4.3. z jakéhokoliv důvodu na straně Uživatele, který opravňuje Poskytovatele k odmítnutí uzavření Smlouvy.

14. Dostupnost Služeb

14.1. Záruky podle tohoto článku VOP se nevztahují na Uživatele, kteří používají Služby bezplatně.

14.2. Poskytovatel garantuje provoz Služby s odpovídající dostupností.

14.3. Záruka podle tohoto článku VOP se vztahuje výhradně na výpadky nebo poruchy, které byly prokazatelně způsobené Poskytovatelem, přičemž při posuzování příčiny výpadku je rozhodující monitoring Poskytovatele. Poskytovatel neodpovídá za poruchy způsobené mimo jeho technologie.

14.4. Záruka dostupnosti se nevztahuje na přerušení Služeb z důvodu nepředvídaných událostí (např. povodeň, požár, zemětřesení, teroristický útok, válečný stav atd.), v důsledku skutečností způsobených třetími dodavateli (např. dlouhodobý výpadek dodávky energie, výpadek telekomunikačních služeb poskytovaných třetí stranou) a neoprávněným zásahem třetí osoby do provozu serverů.

14.5. Poskytovatel se zavazuje zahájit obnovu funkčnosti Služeb během běžné pracovní doby (pracovní dny od 8.00 do 18.00 hodin), nejpozději do 24 hodin poté, co bude Technická podpora k tomu Uživatelem vyzvána e-mailem. Uživatel je povinen zaslat také popis závady na adresu Technické podpory podpora@doklado.sk.

14.6. Pokud bude Poskytovatel vyzván k obnovení funkčnosti Služby mimo běžnou pracovní dobu Poskytovatele, je povinen zahájit obnovu Služeb nejpozději do 4 hodin od začátku nejbližší běžné pracovní doby. Uživatel je povinen bez zbytečného odkladu zaslal také popis závady na adresu Technické podpory.

14.7. Poskytovatel neodpovídá za výpadky způsobené neodborným zásahem Uživatele nebo správce systému Uživatele.

14.8. Uživatel má právo na poskytnutí slevy z Odměny za nedostupnost Služby v souladu s článkem 14.3. těchto VOP, pokud byla způsobena Poskytovatelem. V případě výpadku trvajícího více než 1 hodinu v souhrnu má Uživatel právo uplatnit poměrnou slevu v souladu s bodem 16.7. VOP.

15. Odpovědnost Poskytovatele za Služby

15.1. Kromě výjimek z odpovědnosti uvedených v jiných článcích těchto VOP platí i vyloučení odpovědnosti Poskytovatele uvedená v tomto článku VOP.

15.2.Poskytovatel není odpovědný za přerušení poskytování Služeb Uživateli v případě, že si Uživatel poruchu způsobil sám, v případě zásahu třetích osob, či vyšší moci (povodeň, požár, vítr, válečný stav, zemětřesení apod.) nebo v případě poruchy na zařízení třetích osob, zejména rozsáhlý a dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny, telekomunikačního spojení atd.), pokud těmto skutečnostem prokazatelně nebylo možné zabránit, nebyly způsobeny nedbalostí Poskytovatele nebo byly způsobeny neodvratitelnou událostí nemající původ v provozu Služby.

15.3. Poskytovatel se zavazuje odstranit poruchy nebo závady, které nebyly způsobeny Uživatelem nebo osobou oprávněnou jednat jménem Uživatele.

15.4. V případě, že Poskytovatel odstraní poruchu nebo závadu, kterou si Uživatel způsobil svým jednáním, bude tento zásah zpoplatněn.

15.5. Poskytovatel neodpovídá za škody ani za ušlý zisk vzniklý v souvislosti s používáním Služeb.

15.6. Poskytovatel neodpovídá za obsahovou stránku uložených nebo zálohovaných dat Uživatele v Aplikaci. Poskytovatel neodpovídá ani za využívání Služeb Uživatelem v rozporu s platnými Právními předpisy České republiky.

15.7. Uživatelé využívající bezplatné Služby se nemohou domáhat plnění žádné z povinností Poskytovatele podle tohoto článku VOP.

16. Práva a povinnosti Uživatele

Uživatel je povinen Služby a Aplikaci používat jen způsobem, který je v souladu s VOP, pokyny Poskytovatele a Právními předpisy České republiky.
Uživatel je povinen používat Služby a Aplikaci výhradně v souladu:
s Právními předpisy České republiky;
s předpisy příslušných orgánů Evropské unie, Evropského společenství, Evropského hospodářského společenství, které jsou na základě přístupu České republiky k Evropské unii přímo aplikovatelné;
s mezinárodními smlouvami, kterými je Česká republika vázána a která byla publikována ve Sbírce zákonů nebo ve Sbírce mezinárodních smluv;
Porušení tohoto ustanovení VOP představuje podstatné porušení Smlouvy opravňující Poskytovatele k odstoupení od Smlouvy s okamžitou účinností.
Uživatel nesmí používat Služby a Aplikaci způsobem, kterým by porušoval nebo ohrožoval práva třetích osob nebo by tím ohrozil dobré jméno a pověst Poskytovatele. Uživatel nesmí Služby a Aplikaci používat způsobem, který by nepřiměřeně zatěžoval infrastrukturu Poskytovatele. Porušení tohoto ustanovení VOP představuje podstatné porušení Smlouvy, opravňující Poskytovatele k odstoupení od Smlouvy s okamžitou účinností.
Uživatel je povinen prostřednictvím e-mailu oznámit Technické podpoře jakékoli poruchy, chyby či jiné nedostatky Služby bez zbytečného odkladu.
Uživatel má právo na bezplatné odstranění poruch v poskytování Služby, které nezavinil.

16.6. Uživatel je povinen poskytnout Poskytovateli požadovanou nebo jinak nezbytnou součinnost za účelem odstranění chyby nebo jiného nedostatku poskytované Služby.

16.7. V případě výpadku Služeb, za který podle těchto VOP odpovídá Poskytovatel, může Uživatel uplatnit nárok na slevu z Odměny v poměrné výši odpovídající době trvání výpadku, a to do 1 měsíce po skončení období, ve kterém k výpadku došlo.

16.8. Uživatel nezískává žádná práva k zařízením nebo software, který patři Poskytovateli nebo jakékoli třetí straně, jejíž zařízení může Poskytovatel při poskytování Služeb používat.

16.9. Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že je povinen zajistit ochranu svých přihlašovacích údajů a další citlivých informací poskytnutých mu Poskytovatelem tak, aby v maximální možné míře zamezil jejich zneužití neoprávněnými osobami. V rámci zajištění vyššího stupně bezpečnosti je Uživatel oprávněn některé ze svých přístupových údajů měnit podle vlastního uvážení.

16.10. Uživatel se zavazuje písemně oznámit Poskytovateli veškeré změny svých identifikačních, fakturačních a kontaktních údajů do 10 dnů od okamžiku, kdy tato změna nastala. V případě nesplnění této povinnosti nese Uživatel odpovědnost za vzniklou škodu.

17. Odpovědnost Uživatele

17.1. Uživatel se zavazuje využívat Službu v souladu se Právními předpisy České republiky, příslušnými právními normami, zvyklostmi a pravidly chování, a vždy takovým způsobem, který nepoškozuje jakákoliv práva třetích osob, přičemž ta to přijímá plnou odpovědnost. 17.1.1. Uživatel prohlašuje, že je osobou odpovědnou:
za správu dát a/nebo informací a/nebo obsahů spravovaných v rámci virtuální infrastruktury, za jejich bezpečnost a uložení a za provádění dalších činností potřebných k zajištění jejich integrity, přičemž se zavazuje, na vlastní náklady a odpovědnost, přijmout vhodná a odpovídající bezpečnostní opatření;
17.1.2. za obsah informací, zvuků, textů, obrázků a dat přístupných a/nebo dostupných ve virtuální infrastruktuře a přenášených nebo zveřejňovaných online Uživatelem;
17.1.3. za nefunkčnost Služby způsobenou porušením VOP nebo Smlouvy.

17.2. Uživatel v plném rozsahu odpovídá za obsah svého Virtuálního serveru. Poskytovatel nemá přístup k tomuto obsahu a nemá možnost kontroly obsahu uložených dat Uživatele.

17.3. Uživatel v plném rozsahu odpovídá za škody, které způsobí v síti Internet nebo třetím osobám, zejména neoprávněným přístupem k informacím, neoprávněným přístupem do cizích systémů, rozesíláním nevyžádaných zpráv nebo jiným zneužitím přístupu k síti Internet či jiným neoprávněným jednáním.

17.4. Uživatel v plném rozsahu odpovídá za případné porušení práv třetích osob k počítačovým programům, resp. softwarovým produktům a dílům, která se nacházejí na jeho Virtuálním serveru.

17.5. Uživatel odpovídá za škodu způsobenou Poskytovateli a/nebo třetím osobám v souvislosti s plněním povinností (závazků) vyplývajících ze Smlouvy, zejména porušením ustanovení bodů 16.2. a 16.3. VOP a/nebo v souvislosti s nimi.

17.6. Uživatel je odpovědný a odškodní Poskytovatele za jakékoliv náklady, výdaje, nároky, řízení nebo požadavky, které mohou být vzneseny vůči Poskytovateli nebo vzniknout Poskytovateli, jeho zaměstnancům, zástupcům, dodavatelům a/nebo smluvním partnerům v souvislosti s jakýmkoliv zraněním, nehodou, ztrátou nebo újmou jakéhokoliv druhu na osobě či škodě na majetku, které budou způsobeny:
17.6.1. činností, která má provozní povahu ve vztahu k umístění jakéhokoliv obsahu na Virtuálním serveru, nebo
17.6.2. vlivem obsahu umístěného na Virtuálním serveru na jiná zařízení, nebo
17.6.3. činností Uživatele, jeho zaměstnanců, dodavatelů nebo jiných osob účastnících se na využívání Serveru a/nebo Služeb.

17.7. Uživatel se zavazuje nahradit škodu a náklady v plném rozsahu bez omezení, včetně jakýchkoliv nákladů Poskytovatele vynaložených na právní, daňové nebo finanční poradenství u profesionálních poradců, které mohou Poskytovateli vzniknout v souvislosti s nároky, řízeními, spory nebo jinými dokumenty nebo skutečnostmi popsanými v odstavci 17.4. a 17.6. VOP.

17.8. Závazky z odpovědnosti vůči Poskytovateli přecházejí i na právního nástupce Uživatele.

18. Ochrana důvěrných informací

18.1. S ohledem na skutečnost, že Poskytovatel používá nástroje vhodné pro účinné zajištění ochrany, se Uživatel zavazuje nešířit a neposkytovat třetím osobám důvěrné informace, se kterými se seznámil v souvislosti s používáním Služeb nebo Aplikace, pokud k tomu Poskytovatel nedal písemné povolení. Uživatel i Poskytovatel se zavazují, že budou zachovávat mlčenlivost o všech informacích týkajících se všech Služeb poskytovaných Poskytovatelem. Tímto není nijak omezen nárok na náhradu škody způsobené porušením mlčenlivosti. Veškerá komunikace mezi Poskytovatelem a Uživatelem je považována za přísně důvěrnou. Uživatel a Poskytovatel se zavazují, že nebudou bez předchozího písemného souhlasu druhé strany poskytovat žádné informace týkající se vzájemného obchodního vztahu, tedy včetně provedené komunikace, třetím osobám. Povolenou výjimkou je:
18.1.1. zveřejňování marketingových informací Poskytovatele o svých Uživateli, které může umístit na Internetové stránky Poskytovatele a případně v jeho marketingových a reklamních tiskovinách;
18.1.2. oznámení informací orgánům činným v trestním řízení a jiným orgánům veřejné moci nebo soudům za účelem uplatnění práv v řízeních;
18.1.3. sdělení kladných referencí a doporučení ohledně kvality Služeb;
18.1.4. poskytnutí informací právním poradcům, zástupcům a zaměstnancům, pokud jsou vázáni profesní mlčenlivostí nebo převzali povinnost mlčenlivosti.

18.2. Uživatel a Poskytovatel odpovídají za škodu způsobenou porušením povinnosti mlčenlivosti.

19. Reklamační řád

19.1. Uživatel je povinen oznámit formou e-mailu zaslaného na kontaktní e-mailovou adresu info@doklado.sk bez zbytečného odkladu veškeré závady v rámci poskytovaných Služeb, včetně potřeby všech oprav, které má Poskytovatel provést.

19.2. Reklamace musí obsahovat podrobný popis reklamované závady. Reklamace se vyřizují ve lhůtě stanovené zákonem, podle jejich složitosti a technické či administrativní náročnosti. V případě uplatnění reklamace proti výši účtované Odměny za Službu, nemá tato reklamace odkladný účinek a Uživatel je povinen uhradit účtovanou Odměnu v plné výši do data splatnosti. Na základě kladně vyřízené reklamace proti výši účtované Odměny má Uživatel právo na vrácení přeplatku z Odměny nebo na snížení Odměny.

20. Mimosoudní řešení sporů

20.1. Veškerá ustanovení Smlouvy a VOP se řídí právním řádem Slovenské republiky.

20.2. Právní vztahy Smlouvou a VOP výslovně neupravené se řídí ustanoveními Obchodního zákoníku Slovenské republiky a ostatními platnými právními předpisy Slovenské republiky. Pro právní vztahy vyplývající ze Smlouvy a těchto VOP platí právo Slovenské republiky i v případě, že Uživatel je cizinec, zahraniční osoba nebo osoba bez státní příslušnosti, pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak.

20.3. Veškeré spory vzniklé z právního vztahu založeného Smlouvou nebo potvrzením těchto VOP se Uživatel a Poskytovatel pokusí přednostně řešit dohodou. Nedojde-li k dohodě, bude spor s konečnou platností rozhodnut věcně a místně příslušným soudem Slovenské republiky podle sídla Poskytovatele, a to s vyloučením pravomoci jiných soudů.

20.4. Pokud VOP nestanoví jinak, všechny nároky vyplývající z používání Služby musí být vůči Poskytovateli uplatněny písemně, a to doporučeným dopisem nebo osobně. V případě poštovního styku se za den uplatnění nároku považuje den doručení doporučeného dopisu poštou na adresu sídla Poskytovatele. Účinky doručení písemných podání jsou splněny i v případě, že příjemce příslušného podání si je nevyzvedl ve lhůtě pro převzetí nebo jejich převzetí bezdůvodně odmítl.

20.5. Ve věcech týkajících se provozu Služeb mohou strany komunikovat e-mailem i telefonicky na předem oznámené kontakty.

20.6. Pokud Poskytovatel zjistí porušení povinností Uživatele nebo bude mít podezření na porušení povinností Uživatele, Uživatel nemá možnost účinně vznášet námitky vůči těmto zjištěním, až do případné dohody s Poskytovatelem nebo do vydání pravomocného rozhodnutí soudu budou Poskytovatel a Uživatel vycházet z presumpce správnosti zjištění a podezření Poskytovatele.

21. Smlouva o zpracování osobních údajů

21.1. Uživatel a Poskytovatel se dohodli, že tímto uzavírají smlouvu o zpracování osobních údajů podle článku 28 odst. 3 GDPR, kterou Uživatel jmenuje (jako správce podle GDPR) Poskytovatele za zpracovatele při zpracování Osobních údajů zpracovaných v rozsahu Služeb a zmocňuje jej ke zpracování Osobních údajů jeho jménem.

21.2. Trvání Smlouvy o zpracování osobních údajů je omezeno na dobu trvání poskytování Služeb a zaniká ke dni ukončení poskytování Služeb.

21.3. Zpracovávanými osobními údaji mohou být jakékoliv osobní údaje dotčených osob, které Uživatel nahraje nebo uloží do systémů Poskytovatele při využívání Služeb, zejména obchodní jména živnostníků na Dokladech, jejich sídlo, kontaktní údaje apod.

21.4. Dotčenými osobami mohou být jakékoliv kategorie dotčených osob, jejichž osobní údaje Uživatel zpracovává v systémech Poskytovatele při využívání Služeb, zejména však půjde o osoby vystavující Doklady. Uživatel se zavazuje, že se při používání Služeb zdrží zpracovávání zvláštních kategorií osobních údajů.

21.5. Uživatel prohlašuje a nese výhradní odpovědnost za to, že osobní údaje zpracovávané v souvislosti s poskytováním Služeb jsou získávány v souladu s podmínkami GDPR, že zpracování Osobních údajů dotčených osob získaných v souvislosti s poskytováním Služeb je zákonné ve smyslu čl. 6 GDPR a že ve vztahu k dotčeným osobám splnil všechny informační povinnosti ve smyslu čl. 13 a 14 GDPR.

21.6. Uživatel dále prohlašuje a nese výlučnou odpovědnost za to, že je oprávněn pověřit Poskytovatele ke zpracování osobních údajů v souladu s tímto článkem VOP, pro účely zde stanovené a na stanovenou dobu. Uživatel bude s Poskytovatelem spolupracovat při plnění jeho povinností v oblasti ochrany osobních údajů, které mu vyplývají z GDPR.

21.7. Osobní údaje budou zpracovávány nejdéle do ukončení poskytování Služby.

21.8. Zpracování bude Poskytovatelem prováděno pouze na základě zdokumentovaných pokynů, které musí být zákonné a nesmí odporovat těmto VOP.

21.9. Poskytovatel zajistí přiměřené technické a organizační zabezpečení ochrany Osobních údajů a přijme přiměřená technická a organizační opatření, aby v této době nemohlo dojít k neoprávněnému nebo náhodnému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, ani k jinému zneužití.

21.10. Uživatel a Poskytovatel se zavazují, že si, s přihlédnutím k povaze zpracování a informacím dostupným Uživateli a Poskytovateli, poskytnou veškerou součinnost:
21.10.1. při styku a jednáních s dotčenými osobami či jinými subjekty, jichž se zpracování osobních údajů týká, a s dozorovým orgánem;
21.10.2. při plnění jejich povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv dotčené osoby stanovených v kapitole III GDPR;
21.10.3. při plnění jejich povinností oznámit dozorovému orgánu porušení ochrany osobních údajů a povinností oznámit toto porušení ochrany osobních údajů dotčené osobě v souladu s články 33 a 34 GDPR;
21.10.4. při plnění jejich povinností v souladu s články 32, 35 a 36 GDPR.

21.11. Pokud Poskytovatel (jako zpracovatel pro Uživatele) obdrží jakékoliv vyjádření nebo žádost dotčené osoby související s jejími osobními údaji, zavazuje se takové vyjádření či žádost bezodkladně předat Uživateli a dotčenou osobu o této skutečnosti informovat.

21.12. Uživatel opravňuje Poskytovatele k přenosu osobních údajů, které jsou zpracovávány a/nebo jsou určeny ke zpracování po přenosu v rámci zemí Evropského hospodářského prostoru, jakož i do zemí, které poskytují přiměřenou úroveň ochrany osobních údajů podle GDPR.

21.13. Poskytovatel je oprávněn pověřit zpracováním osobních údajů dalšího zpracovatele, kterého zaváže zpracovávat osobní údaje v souladu se Smlouvou a GDPR.

21.14. Uživatel je po dohodě s Poskytovatelem oprávněn kontrolovat plnění a dodržování pravidel ochrany soukromí podle GDPR, přičemž tato kontrola bude omezena pouze na otázky související s poskytovanými Službami a nezahrnuje audit fyzických zařízení a prostor Poskytovatele, protože poskytované služby jsou virtuálního charakteru. Veškeré náklady spojené s případnou kontrolou nese Uživatel.

21.15. Uživatel a Poskytovatel se zavazují dodržovat veškerá pravidla a ostatní povinnosti stanovené v GDPR a dalších právních předpisech, i když tak není výslovně uvedeno ve Smlouvě.

21.16. Po skončení poskytování Služeb budou Osobní údaje vráceny Uživatelovi, přičemž toto vrácení nemá vliv na právo Poskytovatele ponechat si eDoklady uložené v Databázi patřící Poskytovateli pro účely zpracování vymezené Poskytovatelem (pro které je Poskytovatel Správcem).

21.17. Pověřením Poskytovatele ke zpracování Osobních údajů se Uživatel v žádném případě nezbavuje odpovědnosti za dodržování pravidel zpracování Osobních údajů.

21.18. Veškeré náklady spojené s plněním povinností Poskytovatele podle této části VOP ponese Uživatel. Poskytovatel je oprávněn požadovat úhradu jakýchkoliv nákladů vynaložených na plnění povinností podle této části VOP. Nezaplacení nákladů Uživatelem se považuje za podstatné porušení Smlouvy.

21.19. Uživatel a Poskytovatel jsou povinni zachovávat mlčenlivost o Osobních údajích dotčených osob. Uživatel i Poskytovatel se dále zavazují zachovávat mlčenlivost o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zajištění osobních údajů. Uživatel a Poskytovatel jsou povinni zavázat povinností mlčenlivosti v rozsahu tohoto článku VOP i své zaměstnance (nebo jiné osoby ve stejném postavení), kteří se budou přímo či nepřímo podílet na zpracování osobních údajů podle těchto VOP.

22. Autorská práva a licence

22.1. Uživatel je oprávněn využívat Služby a Aplikaci pouze v souladu s právy k duševnímu a/nebo průmyslovému vlastnictví Poskytovatele a s ustanoveními těchto VOP. Software, stejně jako jakékoli jiné autorské právo nebo jiné právo k duševnímu vlastnictví, jsou výhradním majetkem Poskytovatele a/nebo příslušných vlastníků. Z tohoto důvodu nemá Uživatel oprávnění jakýmkoli způsobem s těmito právy nakládat a je oprávněn software využívat pouze po dobu platnosti Smlouvy.

22.2. Stažením a instalací Aplikace do svého zařízení vytváří Uživatel trvalou rozmnoženinu Aplikace ve svém zařízení. Tato rozmnoženina Aplikace je určena výhradně pro potřeby a použití Uživatelem, přičemž ji smí používat pouze v souladu s těmito VOP.

22.3. Bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele není Uživatel oprávněn používat Aplikaci nebo jakoukoli její část jako součást jiných řešení, bez ohledu na jejich povahu či formu.

22.4. Poskytovatel poskytuje Uživateli nevýhradní licenci k užívání Aplikace.

22.5. Licence je udělena na dobu trvání Uživatelského účtu, přičemž Licence k funkcím Aplikace potřebným k fungování Služeb trvá pouze po dobu Trvání Smlouvy se všemi omezeními uvedenými v těchto VOP (zejména právo na omezení přístupu ke Službám).

22.6. Předmětem licence je užívání Aplikace prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní (GUI).

22.7. Uživateli nejsou v rámci udělené licence zpřístupněny zdrojové kódy Aplikace. Uživatel se výslovně zavazuje dodržovat zákaz reverzního inženýrství nebo jakékoli jiné podobné formy/postupu pořízení kopie nebo odvozeniny Aplikace nebo jakékoli její části.

22.8. Předmětem licence není oprávnění Aplikaci nebo jakoukoli její část měnit, upravovat či jinak zpracovávat a/nebo vytvářet z Aplikace nebo jakékoli její části odvozená díla.

22.9. Licence se uděluje jako úplatná, přičemž úplata je zahrnuta do Odměny. Bezplatná je licence pouze na části Aplikace, které jsou pro Uživatele přístupné bez aktivního Předplatného.

22.10. Uživatel není oprávněn udělenou licenci dle těchto VOP postoupit ani udělit sublicenci, a to ani částečně.

22.11. Ustanovení tohoto článku VOP se přiměřeně vztahují také na všechny a jakékoli aktualizace Aplikace, kterými bude původní Aplikace měněna nebo doplňována.

22.12. Uživatel vytvořením Uživatelského účtu a/nebo stažením a instalací Aplikace nenabývá žádná práva k Aplikaci, kromě práva na užívání Aplikace v souladu s těmito VOP.

23. Trial verze Služby

23.1. Poskytovatel může rozhodnout o tom, že Uživatel má právo používat Službu ve zkušební verzi po dobu stanovenou Poskytovatelem. V takovém případě je používání Služby osvobozeno od placení Odměny a Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za poskytované Služby.

23.2. Doba trvání trial verze Služby může být rozhodnutím Poskytovatele zkrácena nebo prodloužena.

23.3. Pokud bylo Uživateli při uzavření umožněno používání trial verze Služby, pak po skončení trial verze má Uživatel právo rozhodnout, zda chce pokračovat v používání Služby za Odměnu nebo chce používání Služby ukončit. Rozhodnutí o pokračování může učinit tím, že uhradí první fakturu na Odměnu. Při neuhrazení první faktury na Odměnu se má zato, že se Uživatel rozhodl používání ukončit a rovněž dochází k ukončení Smlouvy.  

23.4. Trial verze Služby může obsahovat i části Služby, jejichž užívání je jinak zpoplatněno. Tyto zpoplatněné Služby budou zdarma dostupné pouze po dobu trvání trial verze.

24. Změna Služeb a Aplikace

24.1. Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli upravit poskytované Služby a jejich rozsah, může přidat nové Služby nebo ukončit již poskytované Služby. Uživatel nemá v souvislosti se změnou Služeb ani přidáním nových Služeb právo na náhradu jakýchkoliv nákladů.

24.2. Poskytovatel si také vyhrazuje právo kdykoli upravit Aplikaci a její funkce. Uživatel nemá v souvislosti se změnou Aplikace právo na náhradu jakýchkoliv nákladů.

24.3. Uživatel nemá právo na zachování vzhledu uživatelských rozhraní ani na náhradu jakýchkoliv nákladů spojených s jejich změnou.

24.4. V souvislosti se změnou Služeb nebo Aplikace nebo obchodní strategie bude Poskytovatel měnit také rozsah nabízených Služeb, přičemž tyto změny se odrazí v nabídce Poskytovatele. V rámci těchto změn může Poskytovatel měnit obsah balíčků nabízených Služeb, případně umožnit Uživatelům jejich úpravu a dokoupení dodatečných Služeb nezahrnutých v balíčcích.

25. Změna smluvních podmínek

25.1. Poskytovatel si vyhrazuje právo na jakoukoli jednostrannou změnu VOP nebo Ceníku.

25.2. Poskytovatel se zavazuje oznámit Uživatelovi podstatnou změnu VOP nejméně deset dní předem, a to zveřejněním nového znění VOP v Aplikaci nebo jiným vhodným způsobem zvoleným Poskytovatelem.

26. Doručování Poskytovatele a jazyk komunikace

26.1. Jakékoliv oznámení, žádost, požadavek, vzdání se práva, souhlas, schválení nebo jakákoli jiná komunikace, která je vyžadována nebo povolena podle těchto VOP („Oznámení“), může být Poskytovatelem realizována:
26.1.1. odesláním na e-mail Uživatele, který zadal ve svém Uživatelském profilu – Oznámení se považuje za doručené druhý den po odeslání z e-mailu Poskytovatele, i když se o tom Uživatel nedozví,
nebo
26.1.2. odesláním zprávy v Aplikaci – Oznámení se považuje za doručené v den doručení Oznámení do schránky Aplikace Uživatele, i když se o tom Uživatel nedozví.

26.2. Oznámení bude provedeno v písemné formě ve českém jazyce.

26.3. Poskytovatel a Uživatel spolu budou komunikovat ve českém jazyce, pokud si Poskytovatel nezvolí jiný jazyk komunikace.

27. Záverečné ustanovenia

27.1. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.8.2025.

27.2. Tyto VOP představují jedinou a úplnou dohodu ohledně používání Služby a nahrazují veškeré případné předchozí ústní i písemné dohody týkající se otázek souvisejících s používáním Služby.

27.3. Právní vztahy mezi Uživatelem a Poskytovatelem, které jsou založeny na VOP a které VOP výslovně neupravují, se řídí příslušnými ustanoveními zákona a dalších platných právních předpisů Slovenské republiky.

27.4. V případě, že některé z ustanovení VOP je neplatné, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení VOP. Neplatná ustanovení budou nahrazena ustanoveními zákona, která jsou svým obsahem a účelem nejblíže obsahu VOP.